Min varukorg
Toggle Nav

Unik solskyddsservice i jättelikt kvarter

Med lokalytor på 130 000 kvm benämns Garnisonen i Stockholm ibland som ”jättekvarteret”. Fastigheterna har ett stort antal solskyddslösningar, vilket kräver ett effektivt servicemaskineri. Sun Off löser det med egen kranbil, akututryckningar inom 30 minuter och regelbunden översyn av 1000-talet markiser.

Garnisonen är ett kvarter som gör avtryck på Östermalm i Stockholm. Här finns stora fastigheter från tre olika tidsepoker. Bland de över 200 företagen som hyr lokaler finns bland annat Svenskt Tenn, Universal Music och Nestlé. Varje vecka, året runt, syns också personal från Sun Off i kvarteret. Avtalet med fastighetsägaren Vasakronan innebär att Sun Off ansvarar för att alla varianter av utvändiga och invändiga solskydd är i bra skick och fungerar som de ska. Den dynamiska miljön i Garnisonen, där företag växer och minskar i lokalerna, innebär ofta renoveringar och justeringar. Det innebär också att solskydden behöver förändras.
– Vi är på plats minst en dag i veckan året runt och det kan vara allt från enkel service till att plötsligt sätta upp 200 nya rullgardiner, säger Brian Udrup på Sun Off i Stockholm.

Halvtimme som minimerar faror
Ett viktigt inslag i Sun Off:s ansvarsområde är när olyckan har varit framme. En glasruta med solskydd som går sönder eller en skadad sladd hänger löst under en markis måste åtgärdas snabbt.
– Om det behövs kan vi alltid vara på plats inom 30 minuter. Vasakronan är måna om att undvika faror för hyresgästerna, men även för tredje part, vilket kan vara fallet vid skador på utvändiga solskydd, säger Brian Udrup. Det huvudsakliga arbetet för Sun Off består dock av klassisk service, byte av delar, justeringar av motorstyrningar eller montering av nya solskydd.
– En stor fördel är att vi äger en egen kranbil. Arbetet blir effektivare när vi inte är beroende av att hyra det av någon annan, säger Brian Udrup.

Hållbara markiser
Effektiviteten säkerställs också genom att Sun Off är uppkopplade mot Vasakronans system där solskyddsjobben rapporteras in. När en uppgift är löst meddelar Sun Off det i samma system.
– Det blir väldigt effektivt och vaktmästarna i lokalerna behöver oftast inte ens se oss, säger Brian Udrup. Serviceavtalet med Vasakronan har löpt över flera år och Brian Udrup konstaterar att det ger resultat för solskydden. Det märks inte minst när man årligen ser över cirka 1000 markiser i kvarteret.
– Regelbundet underhåll ger solskydd som håller längre. Så enkelt är det!

Kontakta oss

Hur hanterar Sun Off personuppgifter? Läs mer här

Kontakta oss